Ήδη από την Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022 έχει ξεκινήσει σε όλα τα σούπερ μάρκετ και στις επιχειρήσεις τροφίμων η ένδειξη για το “καλάθι του νοικοκυριού”, λειτουργία η οποία προβλέπεται για την συγκράτηση των τιμών σε βασικά αγαθά, προϊόντα απαραίτηρα για την διαβίωση των καταναλωτών.
Σήμερα, Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία που είχε προαναγγελθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία επιφέρει και ορισμένες αλλαγές.
Πολύ πιο συγκεκριμένα, η τροπολογία εισάγει τρία νέα «πρέπει» για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τα δυο πρώτα σημεία προβλέπουν ότι οι αλυσίδες πρέπει να επισημαίνουν με ευκρινή ταμπελάκια στο ράφι τα προϊόντα που βρίσκονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», αλλά και να αναρτούν ολόκληρη τη λίστα με τις τιμές στην είσοδο, ώστε να διευκολύνουν τους καταναλωτές για τα προϊόντα στα οποία υπάρχει η συγκεκριμένη ένδειξη και επομένως η τιμή τους είναι πολύ χαμηλότερη.
Στο καλάθι του νοικοκυριού υπάρχουν ήδη οι εξής επιχειρήσεις:
- ΑΒ Βασιλόπουλος
- Bazaar,
- Γαλαξίας,
- Κρητικός,
- Μασούτης,
- My Market,
- Market in,
- Σκλαβενίτης
- ΣΥΝΚΑ,
- Χαλκιαδάκης
- Lidl,
- Discount Markt
- e-fresh.gr
- efood
Με τις προσθήκες στο άρθρο διευκρινίζεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ οφείλουν να «τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στον χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο “καλάθι του νοικοκυριού”, καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το “καλάθι του νοικοκυριού” σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα». Επιπρόσθετα, στην τροπολογία επισημαίνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ πρέπει να «διασφαλίζουν ότι τα προΪόντα που συμμετέχουν στο “καλάθι του νοικοκυριού” βρίσκονται στα καταστήματά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό. Για κάθε παράβαση της παρούσας επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους από χίλια (1.000) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ».